perjantaina, tammikuuta 13, 2006

Innostus

on valtava. Tehdä nimittäin vaaleanvihreästä Samoksesta paita. Alkunsa paita sai viime yönä, kun muut nukkuivat ja minä kukuin. Ei vaan nukuttanut. Pulkka-alusta oli valmis, joten hyvällä omallatunnolla tartuin puikkoihin ja ah niin ihanaan lankaan. Tein jopa mallitilkun, kun olin ostanut liian lyhyet 4,5 pyöröpuikot, mutta mallitillku osoitti, että 4 puikoilla tulee ihan hyvää. Ja jottei paidan tekemisestä tulisi liian helppoa, niin minulla ei ole varsinaista ohjetta..olen jo pitkään halunnut tehdä Jaakolle v-aukkoisen neuleen ja SK:n lehdessä 5/2005 oli juuri sellainen ihana malli. Mutta mutta. Langan paksuudet eivät menneet ollenkaan yksiin, joten oli laskettava silmukoiden määrä ihan alusta asti. Ei paha homma, mutta vie vähän aikaa. Nyt paita on jonkun 5 senttiä korkea. Ja nopsasti tulee, kun olen tottunut tekemään 2,5 puikoilla.

Eilen eksyin Wetterhoffin sivuille etsiessäni silkkivillan ostopaikkaa. Kivat sivut, mutta miksei niissä lankalistoissa voisi olla edes väriä mainittuna, pelkät koodit vain ??? Tylsää, että ensin pitäisi tilata värikartta ja vasta sitten pääsisi tilaamaan. Ainakaan minulle ei olisi ollut niin tärkeää, että onko se harmaa nyt minkäsävyinen. Vielä parempi olisi ollut jos väreistä olisi ollut edes jonkinlainen värikartta netissä. Ainahan niissä lukee, että värit eivät ole ihan todenmukaisia.

Niin ne kirjoneuleet. Ne kummittelevat edelleen mielessäni, mutta nyt tuo Samos tuli ja sekoitti pään. Mutta Jaakko kyllä tarvitsisi ne lapaset ja sukat ennen paitaa...josko sittenkin aloittaisin nekin.

Tänään olen muuten ollut käsittämättömän tehokas kotihommissa. Jaakko vaan kantoliinaan ja huiskis vaan, niin tulosta syntyy! Mutta ulos ei keritä, kun tänään lähdetään mummolaan.

3 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Taitaa olla hammas tullut läpi jos kilahtaa lusikka:)

3:16 ip.  
Blogger laurar said...

Mulla on Wtterhoffin värikarttoja. Voin koittaa skannailla tai kuvata, jos haluat. Millaiseen osoitteeseen laitan tulemaan?

1:43 ip.  
Blogger Hanna said...

Hei!

Jos vain viitsit, niin olisi tosi hienoa saada kuva värikartasta. Osoite on hanna.kortstrom@netsonic.fi
Kiitos paljon jo etukäteen!

1:58 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home