perjantaina, elokuuta 24, 2007

Käsittämätöntä

Olen ylittänyt itseni:

Tänään on vasta perjantai ja lahjaneuletakki kummitytölle on valmis pienintä piirtoa myöten. Eihän tässä tullut edes kiire :) Lankana siis Samos, koko on 74-80. Ohje on kesä 2006 Novitasta, paitsi että tein kokoon muokkauksia samoin kuin malliinkin. Olen tyytyväinen. Toivottavasti saajakin on.

Muuten olen harrastanut taas vaihteeksi korjausompelua, kun tämä ulkomuotoni muuttuu jatkuvasti. Parit vanhat housut olen pienentänyt, yhdet vanhat suurentanut, yksistä lyhensin lahkeet ja sama operaatio odottaa farkkuja. Kaikki tämä yksien päiväunien aikana. Tuntuu siltä, että kropalla menee vähän kauemmin palautua entiseen kuosiinsa kuin ensimmäisen synnytyksen jälkeen, ja maha näyttää perunapellolta löysine nahkoineen ja muhkuroineen.

Minulta kysyttiin kommenteissa, että aionko osallistua 10%-liikkeeseen. Ensin ajattelin että joo, mutta eilen sitten punnitsin lankavarastoni... se oli 11750g (sisältäen keskeneräiset työt) + 450g virkkauslankoja. Tuloksessa on ainakin +- 1kg virhemarginaali mittaustavasta johtuen. Laiskana mittaajana teen nimittäin näin: käyn henkilövaa'alla ja sitten otan pussin missä on lankoja ja katson mikä oli minun painoni ja minun sekä lankojen painon välinen erotus. Huvikseni testasin pienen pussukan painoa henkilövaa'alla ja keittiövaa'alla, ja kun tulos oli ihan eri niin siksi tuo virhemarginaali on suuri. Tämän punnitusoperaation jälkeen totesin, että vaikka kuinka haluaisin, niin nykyisin käytettävällä ajalla vajaa 2kg langankulutus on mahdotonta. Pidättäydyn kyllä lankojen ostosta ja minä olen vaihteeksi karkkilakossa - tietyin poikkeuksin.

Tylsää on, että olen saanut nuhan ja vauvalla on silmätulehdus. Pöh. Väsyttää muutenkin tarpeeksi. Onneksi miehellä on vielä reilu viikko lomaa.

5 Comments:

Blogger tiinaf said...

Onpa suloinen neuletakki!

9:12 ap.  
Blogger Hanna said...

Kiitti Tiina!

9:47 ap.  
Blogger Taija said...

Uskomatonta, että olet saanut neulottua noin ihanaa ja veilä ommeltuakin vauvan ja Jaakon kanssa!

Mä voin luvata, etten kykene joulukuussa yhteenkään käsityö-projektiin vauvan synnyttyä!

Tosi kivan näköinen takki.

10:46 ap.  
Blogger Hanna said...

Kiitokset Taijallekin :)

2:27 ip.  
Blogger Puputar said...

Onpa ihana takki! Mahtavan herkullinen väri, varmasti kelpaa neidille!

1:06 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home